Určitě znáte mnoho podnikatelů, kteří při budování svého byznysu dávali veškeré peníze do něj (např. do produktů) s vizí několikanásobného zisku.
Je důležité si ale uvědomit pár věcí:
- ekonomika jde v cyklech
- trhy se mění
- zákazníci se mění a jejich preference také
Dostat se do fáze, kdy máte na skladě mnoho svých produktů, ale lidé již nejeví o ně tolik zájem, je cesta do pekel.
Nebo doufat, že trh, ve kterém podnikám, zde bude v této podobě i za 20 let, je docela naivní.
Proto každý rozumný podnikatel si vytváří rezervu pro období menšího (či žádného) růstu. Ideálně v něčem, co je mimo jeho podnikatelský trh.
Rezerva do zlata splňuje mnoho požadavků
- je anonymní. Jako málo co na finančních trzích. Finanční produkty jsou v registrech vidět, zlato ne. Pro podnikatele ideální rezervotvorný nástroj.
- v době moderních technologií lze nastavit strategii, jenž umožňuje zpětný odkup (dokonce i po částech) a to do 24h.
- podnikatel si svou rezervu ovládá přes svůj portál.
- zlato dlouhodobě uchovává hodnotu.
- podnikatel svou rezervu potřebuje především v době nestabilní a horší ekonomické (či ekonomicko-politické) situace. Hodnota zlata výrazně roste v období ekonomických problémů a díky tomu tuto funkci zajišťuje.
- zlato lze předat (darovat, poskytnout, prodat) jednoduše komukoliv.
- finanční instituce (banky) rády zlato přijímají. I jako kompenzaci k úvěru, jenž podnikatel u dané banky má.
Jak vytvořit podnikatelskou rezervu?
- zvolit si strategii. Může být na měsíční, kvartální či půlroční bázi.
- stanovit si, kolik procent ze zisku půjde na rezervu (doporučuje se min.10%)
- ideálně mít člověka, jenž se v této oblasti orientuje a bude vám oporou
- držet se strategie dlouhodobě (nekupovat z rezervy spotřební zboží pro ukojení svých emocí)